Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Skal man le eller græde?

Skatteminister Morten Østergaard forsvarer sine voldsomme og bekostelige (2,2 mio. kr.) bestræbelser på at opspore 2.400 europæiske borgere, der måske er gået glip af en børnecheck fra Danmark, med, at det er vigtigt af hensyn til retssikkerheden at komme af med de ca. 20 mio. kr., det drejer sig om.

Det er jeg som jurist principielt enig med ham i, men undrer mig over det noget relativistiske syn på retssikkerhed, der præger denne minister fra ”Det skatteglade Radikale Venstre”.

For hvad sker der egentlig med alle de husejere, der venter og venter på at få berigtiget deres ejendomsvurderinger.

Disse vurderinger har i årevis dannet grundlag for opkrævningen af ejendomsskatter, og for manges vedkommende har de været alt for høje, hvilket jo også gælder den opkrævede skat (grundskyld).

Mig bekendt er der ingen berigtigelser på vej til de tusinder af boligejere, der længe har betalt for meget i ejendomsskat.

Men boligejerne har ingen retssikkerhed, eller hvordan? Eller er det for dyrt? Eller er det bare lige meget?

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Del artiklen