Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Begavede politikere

På Venstres landsmøde i weekenden hørte jeg den bedste tale, som jeg nogensinde har hørt af tidligere statsminister Lars Løkke Rasmussen.

Det var en velsignelse at høre Lars Løkke Rasmussen og Anders Fogh Rasmussen tale.

To meget velbegavede danske politikere, som vidste, hvad de talte om, og som kender til livet her i landet og andre steder på kloden og har mange erfaringer om stort og småt, som videregives til os.

Det var en veloplagt og velafbalanceret Lars Løkke Rasmussen, der holdt en tale, som gav os stof til eftertanke.

LLR har ganske ret i, at for at det danske samfund igen kan gå en solid fremtid i møde, kommer vi bl.a. til at nulstille udgifterne i den offentlige sektor.

Hellere tage tyren ved hornene nu, end at blive ved med at slæbe efter.

Sådan er det såmænd også i den daglige husholdning. Det kan ikke komme overraskende for os danskere.

At sætte tæring efter næring er en god læresætning.

Jeg sidder her ved min computer og er meget opløftet af at have hørt disse to enestående danske politikere, som giver udtryk for, hvad der rører sig her og nu i Danmark og i resten af verden.

Jeg har, siden vi fik en ny regering, følt mig i den grad udsultet rent politisk. Den regering, der kom til sidste år, er en ren 0 .klasse-regering.

Børnehaveregering

At kalde politikerne i regeringen for studenter eller konfirmander er at være for flink. De er rent ud sagt en børnehave, som står foran livets udfordringer og derfor har meget at lære og endnu ikke ved, hvordan verden hænger sammen for mennesker, der til daglig uddanner sig med visse afsavn i studietiden, og arbejder, når læretiden er afsluttet for at tjene til dagen og vejen som gode samfundsborgere.

Det er helt ukendt for den siddende regering, hvis flertal af ministre end ikke har taget en uddannelse, som giver den studerende den fornødne viden på et bestemt område og almindelig dannelse og erfaring, at vi som danskere ønsker en regering, der ved, hvad den har med at gøre, holder valgløfterne og er til at stole på.

Med denne regering er Danmark fortsat i krise.

Eksempler på at få vort fædreland i den rigtige retning, savner jeg.

Det er synd for Danmark og danskerne.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Del artiklen

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.