Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Det arme Danmark – og dets årsag

Forleden forlod jeg Slagelse i en vis nedtrykthed. Jeg havde været i en lang snak med en borger i Slagelse, som fortalte mig om byens virkelighed. Vedkommende var et begavet, lødigt og reelt menneske, som i samtalens løb fortalte mig om Slagelse Nordby.

Dér havde vedkommende tidligere boet, men var af indlysende årsager flyttet fra nordbyen så hurtigt som muligt, for Slagelse Nordby er ikke en dansk by mere, sagde han. Den er erobret af indvandrere. Det er dem, der fylder bydelen, og det er især dem og deres vaner – kultur ville han ikke kalde det – der hersker på gaderne.

De optræder også som herrefolk. Den dansker, der kommer i vejen for indvandrernes interesser, får en kort og kontant behandling. Unge danskere har vanskeligt ved at færdes på gaderne på grund af indvandrernes bander – eller rettere sagt: unge danske drenge, for danske piger kan slet ikke tillade sig det. Det vil være alt for farligt. Også danske unge af hankøn bliver jaget bort.

Fremmed i eget land

Politiet kan kun vanskeligt komme i nordbyen, sagde Slagelse-borgeren, og i så fald kun i samarbejde med brandvæsenet. Vi andre har lært at holde os væk. I nordbyen er vi fremmede i vores eget land.

»Det kan ikke passe«, sagde jeg. »Den slags forhold kender vi da ikke i Danmark…«

I løbet af denne forfærdende samtale om dagens danske virkelighed kom jeg jo til at tænke på begivenhederne i Odense for nylig. Her stormede en stor bande indvandrere sygehuset for at likvidere en modstander.

Jeg kom til at tænke på Nørrebro i København, hvor indvandrere også søger at terrorisere danskere – f.eks. de fire unge mennesker fra Randers, der forvildede sig ind i en gade med deres bil og blev overfaldet og dolket af en bande. Og på Gellerup i Brabrand, hvor danskere også er trængt ud. Det ene sted i landet efter det andet, hvor indvandringen har gjort danskerne til et underkuet mindretal.

Loven fra 1983

Forfærdeligt, sagde jeg til mig selv. Hvad har den indvandringslov, som Bernhard Baunsgaard og de radikale fik gennemtrumfet i 1983, dog ikke gjort ved Danmark? Til daglig er vi ikke opmærksomme på det.

Men kommer vi til nordbyen i Slagelse, til Vollsmose i Odense, til Gellerup i Brabrand og til dele af Nørrebro i København, så sander vi, at Danmark er slået i stykker af den indvandringspolitik, som De Radikale og Dansk Flygtningehjælp ved Hans Gammeltoft-Hansen og venstrefløjen i Folketinget i juni 1983 fik påtvunget vores fædreland.

Er Kabul sikkert?

Jeg rejste tilbage til København i deprimeret tilstand, og så kom jeg hjem og lukkede op for TV Avisen og så Dansk Flygtningehjælps nuværende formand vandre i Hans Gammeltoft-Hansens fodspor. Det drejer sig om de afghanske unge mænd, der ikke har adkomst til at få asyl i Danmark og derfor skal sendes hjem til Kabul.

Men kan vi forsvare det? spurgte formanden for Dansk Flygtningehjælp retorisk. Har vi sikkerhed for, at de ikke udsættes for fare ved at komme tilbage til det land, de er flygtet fra? Er Kabul sikkert? Kan vi garantere de unge afghaneres sikkerhed, hvis vi sender dem tilbage?

Forfalskning af tilværelsen

Ja, sådan er vi blevet terroriseret af demagogi i en menneskealder, og resultatet oplever vi i Slagelse Nordby, Vollsmose, Gellerup og på Nørrebro. Nej, man kan i denne verden aldrig garantere noget som helst, for tilværelsen er i sin grundstruktur altid usikker, men derfor skal lovens ord alligevel gælde.

Flygtningehjælpen er dybt umoralsk i en sådan retorik. Ved hjælp af den slags fraser og igennem en sådan forfalskning af tilværelsen har Flygtningehjælpen og venstrefløjen siden 1983 slået Danmark i stykker.

De har fyldt vore øren med fraser og offentligheden med løgn. Og i årene siden 1983 er Danmark blevet gjort fremmed for store dele af det danske folk, som ikke længere har hjemme i sit eget land.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.