Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Naturlig blæst om randzoner

Fødevareminister Mette Gjerskov påstår i JP 21/5 på disse sider, at NaturErhvervsstyrelsens randzonekort rammer plet med 94 pct. nøjagtighed.

Det billede kan vi ikke genkende i Landbrug & Fødevarer.

Jeg tvivler på, at de, der har lavet kortene og nu efterfølgende har tjekket kvaliteten, har været i gummistøvlerne og ude at kigge på landskabet.

For os, der har den daglige gang i markerne, er det åbenlyst, at kortene er fyldt med fejl.

Kommunerne har allerede meldt ud, at de ikke har ressourcer til at stå for administrationen af randzonekortene, som Fødevareministeriet åbenbart forventede.

Derfor frygter jeg, at det bliver en kamp fra randzone til randzone at få kortene opdateret.

Jeg synes ikke, det er underligt, at ministerens beslutning om at indføre randzonerne er i modvind.

For randzonerne bliver indført på trods af, at forskere fra DMU (Danmarks Miljøundersøgelser), landmænd og andre politikere mener, vi skal vente med at indføre randzoner, til vi ved, hvor og hvad der virker bedst. Det er sund fornuft at lave målrettede indsatser og ikke ødsle med skatteborgernes penge og landmændenes levebrød.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Del artiklen

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.