Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

En uartig timeløn

10/5 kl. 19.15 besluttede jeg at kontakte min dyrlæge, pga. at min tæve, som var ved at få hvalpe, var gået i stå. Dyrlægen, jeg normalt bruger, havde fri, og jeg blev omstillet til en vagthavende klinik.

Det aftaltes med dyrlægen, som var på klinikken i forbindelse med en anden opgave, at komme straks. Ved røntgen konstateredes det, at der stadig var to hvalpe i tæven. Hun fik et middel, som skulle sætte gang i veerne, men det hjalp ikke, og ca. 20.45 besluttedes det at foretage kejsersnit. Der blev indkaldt en ekstra dyrlæge, og det var hende, der lavede kejsersnittet, mens den anden dyrlæge havde andre opgaver på klinikken.

Kl. 21.55 var vi på vej hjem med en betalt faktura på 12.573,33 kr., heraf udgjorde honorar 9.058,33 kr., det blev altså en timeløn på 3.019,33 kr. + moms.

Jeg synes, at det er uartigt.

Der er altså lønmodtagere i dette land, hvor 12.573,33 kr. er, hvad man får udbetalt for en måneds arbejde.

Har I dyrlæger fuldstændig mistet jordforbindelsen?

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.