Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Velkommen til København

Vi må konstatere, at et samfund, der ikke investerer i moderne infrastruktur, sander til.

København kommer i flere år til at ligne et bombekrater på grund at de mange anlægsarbejder.

Nordhavnsvej-metro-udbygning af Nordhavnen m.fl., Nogle af disse anlægsopgaver er startet og vil i flere år belaste vejnettet i København.

Vi ved, at der flytter ca. 1.000 nye borgere til København hver måned København er populær.

Hvordan ser København ud om 10-20 år? Er der arbejdspladser nok i Københavns-området? Hvor mange flere boliger skal der bygges? Er der brug for flere moderne trafiksystemer?

Miljørigtige investeringer




Hvis der ikke er arbejdsplader nok, hvor skal de så ligge?

Skal de placeres i Ørestaden, Malmø, Nordhavnen, Indre By, Nordsjælland eller Sydsjælland? Hvilken type arbejdspladser kan der blive tale om? Allerede her kan der konkluderes! De fleste nuværende og kommende nye arbejdspladser belaster ”kun” byen med persontransport. Meget få arbejdspladser vil belaste vejnettet med varetransport, som er affødt af en industriel produktion.

Københavns trafikale udvikling skal styres af miljørigtige trafikinvesteringer. Skal der indføres bompenge, hvor taksterne er dyrest i myldretiden?

Mindre biltrafik


Er det muligt at differentiere trafikrytmen med dette økonomiske tvangsværktøj? Kan dette adfærdsregulerede trafiktiltag fordele bil- og persontrafikken over flere timer i døgnet?

Vi ved, at den nye lukkelov med åbent om aftenen og et antal weekender har betydet, at indkøbs/oplevelses-biltrafikken bliver spredt ud over flere af døgnets timer.

Et flertal af den københavnske befolkning ønsker bedre forhold for cyklister og den kollektive trafik, mindre biltrafik og mindre støj og luftforurening.

Men vi må konstatere, at et samfund, der ikke investerer i moderne infrastruktur, sander til.

Vi skal ikke bekæmpe bilismen, vi skal styre udviklingen. For 25 år siden var der ingen i København, der troede på, at vi i 2012 havde en Øresundsbro, en Metro og en af verdens mest velfungerende lufthavne i Kastrup. Det er forår, og langs Københavns kyster er der badestrande med rent badevand. Selv i Københavns Havn er vandet så rent, at vi kan bade i havnen.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Del artiklen

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.