Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Tænk også på de ledige

Kære fru statsminister, Forklar mig venligst, hvorfor et par helligdage skal sløjfes, så vi, der har arbejde, kan komme til at arbejde lidt mere på trods af, at alt for mange går arbejdsløse.

Skal de stadig være arbejdsløse, måske lidt mere arbejdsløse?

Samtidig med at vi andre har nok at se til.

Hvad med de mange bl.a. inden for plejesektoren, der kun kan få 32 timer, selv om de gerne vil op i tid? Den pressede tid slider personalet op, og det går ud over kvaliteten i arbejdet, og dermed rammes de plejekrævende, ældre og syge. Det hænger slet ikke sammen.

Inden for mit eget område (folkeskolen) er vi blevet pålagt at skulle afspadsere alt overarbejde for at redde et par kollegaer.

Det er også fint nok, men det er ikke fint nok, når man samtidig udsættes for øget arbejdspres i form af timetalsnedskæringer, krav om øget faglighed, klassesammenlægninger, inklusion af elever fra specialklasser m.m. og samtidig alligevel må se unge kollegaer, der ikke opnår genansættelse pga. af kommunale besparelser og nedskæringer.

Og hvad med generationen af nyuddannede lærere?

Hvordan skal de arbejde noget mere? De har jo reelt ingen mulighed for at få et arbejde i det hele taget.

For resten, når nu helligdagene ryger, hvad så med alle de mennesker, der ellers arbejder ekstra og hårdt på de dage for at servicere os andre i Legoland, badelande, forlystelsesparker, sommerlande, kroer, hoteller og andre feriesteder i det ganske land? Hvordan kan de komme til at arbejde ekstra?

Der er altså noget, jeg ikke rigtigt forstår. Vil du eller en af dine ministre prøve at give mig en god forklaring?

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Del artiklen

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.