Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Plæneklipperne larmer igen

Der har været sært stille i snart mange vintermåneder. I mit villaområde har jeg næsten ikke kunnet høre naboerne omkring mig. Kun en sporadisk sneskraber har givet lyd her og der. Meget, meget stille.

Men nu er der gudskelov kommet gang i den igen. Motorplæneklipperne er hevet frem af deres vinterhi, og nu kan jeg endelig høre, at mine mange nære og fjerne naboer er der igen. Det er naturligvis særlig tydeligt på en stille og lun aften, hvor jeg kan sidde på terrassen og nyde vejret. Og især det meste af lørdage og søndage kan jeg fornøje mig med de herlige motordrøn og -brummen stort set hele horisonten rundt. Er der først en, der starter, kommer der ofte hurtigt flere til. Jeg mener, at jeg på et tidspunkt har talt fem eller seks af slagsen i gang samtidig.

Lyder ikke af meget

Problemet er nu, at jeg kun råder over en lille forknyt elektrisk græsslåmaskine, og den lyder ærlig talt ikke af ret meget. Så jeg kan ikke rigtigt gøre mig gældende i fællesskabet - de andre kan jo ikke høre mig. Jeg har overvejet at pille udstødningsrøret af min Nimbus-motorcykel, starte den og lade den gå for høje omdrejninger, når jeg slår græs, for ligesom at være med. Måske kan man også montere en elektronisk dims med en stor højttaler på min elgræsmaskine, så den kan komme til at lyde af noget. Det er altså ikke nemt, når man føler sig udenfor, bare fordi man ikke har en motorplæneklipper.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Del artiklen

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.