Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Egon Olsen-regering

Jeg har et problem. Jeg kan ikke regne ud, hvordan det, at vi alle skal arbejde mere og længere, vil give arbejde til 180.000.

Hvilke andre tal var der i hatten, som blev brugt til denne spådom? Jeg sidder med fornemmelsen af, at vi bliver regeret af folk, som enten har været eller vil være brugtvognsforhandlere. Undtagelsen i brugtvognsforhandlernes favør er, at vi ved, at det, vi får at vide, skal tages med et gran salt. Den nuværende regering vandt magten grundet de mange gyldne løfter, som blev afgivet. Først da disse løfter skulle indfries, blev det opdaget, at det ikke kunne lade sig gøre alligevel. Hvor i Folketinget var disse politikere, når økonomi blev diskuteret i årene inden valget? Jeg har aldrig kunnet forstå, hvordan alle Helle Thornings og Villy Søvndals løfter før valget ville kunne lade sig gøre, men hver gang var svaret: »Det finder vi ud af, når den tid kommer«. Nu er tiden kommet, men jeg er ikke blevet klogere. De rige bliver ikke nødvendigvis rigere, men de fattige bliver bestemt fattigere. Efter min mening havde HTS kun ét mål - hun ville være statsminister, og det opnåede hun med Villy Søvndals ageren som ”nyttig idiot”. Jeg er sikker på (99 pct.) at, når hun ikke er statsminister mere, vil hun inden for kort tid få en lukrativ post i EU. Man kan narre en del af befolkningen en del af tiden, men i Danmark tilsyneladende også en del hele tiden. Hvorfor vil journalister ikke blive ved med at spørge ”hvordan?”, indtil de får et reelt svar? Fremover, når et spørgsmål stilles, bør al snak, som viger uden om svaret, blive udklippet. Jeg tror, det vil være første gang, nogen oplever en tavs politiker. Når jeg hører HTS med: »Jeg har en plan« og varianter deraf, tænker jeg mere og mere på Olsen Banden.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Del artiklen

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.