Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Men Brammer var jo skjult socialdemokrat

Man skal være gjort af et bestemt ”vendekåbe”-stof for at kunne skamme sig til at korrekse Pia Kjærsgaard (DF), i et indlæg i JP Aarhus 19/11 under overskriften ”Pia Kjærsgaard blander tingene sammen”, fordi hun udtaler sig som en rigtig DF'er om hændelsen i Legelandet i Gellerup.

Jeg tænker på min tidligere partifælle i Dansk Folkeparti og byrådsmedlem for samme, Niels Brammer, der 12/3 2008 begik vælgerbedrag og gik over til Socialdemokraterne midt i valgperioden.

Jeg har siddet i DF's lokalbestyrelse i Aarhus, både som menigt medlem og næstformand, mens NB var formand, og jeg kan forsikre for, at hvis der er nogen, der har blandet tingene sammen i en uskøn pærevælling, så er det ved den søde grød NB himself.

Hans meningsskift fra snart at tænke DF og så pludselig skifte over til at tænke S kan da kun betegnes som den værste ”blanden tingene sammen”, man overhovedet kan forestille sig.

Niels Brammer »gør sig sine tanker«, skriver han i forbindelse med, at vores fælles tidligere partifælle, byrådsmedlem Jette Skive (DF), 12/3 2007 skrev til partikontoret efter Dansk Folkepartis lokale generalforsamling, at »vi var flere, der følte os hensat til et partimøde i 1933 i Tyskland«. Lad mig minde NB om, at han efterfølgende i pressen bakkede Jette Skives udtalelse op.

Krav om censur

Godt to år før Niels Brammer meldte sig under den røde fane, skrev jeg i et læserbrev, at han var en skjult socialdemokrat.

Det blev han og Jette Skive så smækfornærmede over, at de over for partiets hovedbestyrelsen forlangte, at de to skulle censurere mine læserbreve, inden jeg sendte dem til avisen. Jeg fik så valget, enten at lade disse to censurere mine meninger eller blive ekskluderet. Som bekendt valgte jeg det sidste.

Jeg fik siden hen ret. NB var en skjult, nu lyslevende socialdemokrat, og er man i tvivl om, at Jette Skive har en rem af huden, hvad ”skjult sosser” angår, så er det, fordi man ikke har læst hendes omklamring af den tidligere borgmester, Nicolai Wammens (S). Jeg skal blot henvise til hendes afskedstale i byrådssalen da Wammen gik af som borgmester og forlod jobbet i utide. Det var en tale, som kun en skjult socialdemokrat ville være bekendt at holde.

Og i øvrigt bærer mange af Jette Skives udtalelser umiskendeligt præg af, at vi her har at gøre med en skjult socialdemokrat.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.