Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Send dem ad helvede til

Så skete det igen, og jeg ved ikke for hvilken gang, at politiet bliver kaldt til Gellerup for at udføre en politiopgave og også denne gang bliver de mødt af en stor flok, som vil forhindre politiet i at udøve sit arbejde.

Denne aften er den selvudnævnte rollemodel, bokseren Reda Zamzam, også mødt frem, bl.a. sammen med en 24-årig bokserkollega.

Zamzam har som rollemodel blot glemt at fortælle sin bokserkammerat, at man ikke forhindrer politiet i at udføre sit arbejde. Så rollemodel eller ej – den titel kan Zamzam vist godt afskrive. Den virker ikke.

Men det, der får mig i blækhuset, er, at de samme Gellerup-borgere igen og igen påpeger, at der er en gruppe helt unge på en 20 stykker, som er totalt uden for pædagogisk rækkevidde og fuldstændig umulige. Det forfærdelige er ved at ske. Jeg orker snart ikke at høre på den samme gamle sang, som vi har hørt på de seneste 10-15 år. Man kunne jo få den grimme mistanke, at det samme er sket for politiet og kommunen – at de heller ikke mere orker at gøre noget ved den umulige flok lømler fra Gellerup.

Er vi ved at give op?

Det er lige netop det, som ikke må ske, at vi som politikere og myndighed giver op, for det kan jo umuligt være de samme 20.

Men ét er sikkert, jeg er fuldstændig ligeglad med, hvem de er, og om de er danske statsborgere eller ej. Politiet og kommunen kender hele flokken udmærket, så hvorfor skal vi blive ved med at døje med disse møgunger? Danske statsborgere eller ej, enhver kan både se og høre, at de ikke vil det danske samfund.

Så kære offentlige myndighed, få fat i ungerne og deres familier og send dem så en gang for alvor derhen, hvor vores nuværende udenrigsminister Villy Søvndal mener, at islamiske ekstremister skal hen, nemlig ad helvede til. Og hvor det så end er, ved jeg ikke, men det er ikke i Danmark.

Jette Skive, byrådsmedlem (DF)

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.