Arbejde, ikke spekulation
Jeg er ikke specielt begejstret for, at jeg i dag skal gå på arbejde for at være med til at halvere Grækenlands gæld. En gæld, som grækerne har, fordi de har overforbrugt.
Samtidig skal jeg arbejde for spekulanter og rige borgere i samfundet.
Hvis jeg selv kunne bestemme, hvad jeg ville arbejde for, ville det være for at undgå, at mennesker dør af sult i Afrika og andre steder på kloden.
Hvornår får vi nogle ordentlige reformer på bordet? Stil det dog som et krav, at EU's medlemslande for at kunne være medlemmer skal indføre en 4 pct. jordværdiskat - eller noget i den dur - så vi kan skrue ned for spekulation og sort arbejde. Så kan vi arbejde os ud af vores udfordringer og ikke tro, at vi kan spekulere os ud af dem.
I Danmark er det ejendomsspekulanter, der har sænket vores økonomi. Skal vi ikke foretage en manøvre, der vil sikre, at det ikke sker igen, hvis væksten kommer tilbage?
Der kommer ikke gang i økonomien igen, før der bliver vist det nødvendige mod til at sikre, at hvis der kommer vækst igen, så tilfalder overskuddet dem, der skaber den, og ikke spekulanter og mennesker, der ejer store formuer.
Hans-Christian Søgaard Andersen, folketingskandidat (R), Ydunsvej 1, Sorø