Annonce

Dette er et debatindlæg: Læsere, organisationer og politikere skriver debatindlæg, som Jyllands-Posten publicerer. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Debatindlæg

Løgn i lasten

Jeg forstår ikke, at en pensioneret officer og senioranalytiker ved DIIS vil anvende løgn i den offentlige debat. Men det er, hvad Karsten Møller gør i sit indlæg i JP 7/7.

Han påstår her, at JD blev arbejdsløs efter at være blevet ”blacklistet” i medierne efter påstandene om landsskadelig virksomhed, påstande, der ikke er ført bevis for.

Som vidne i den retssag, som Dragsdahl anlagde mod mig, ved Møller, at Dragsdahl benyttede sig af en løgn, da han hulkende i retssalen påstod, at jeg var skyld i, at han var arbejdsløs. Min advokat gjorde nemlig omgående retten opmærksom på, at Dragsdahl allerede i et interview til DIIS i oktober 2004 havde sagt, at han var rasende over at være arbejdsløs.

Min artikel om Dragsdahl blev offentliggjort i januar 2007, dvs. to år og tre måneder efter dette raseriudbrud. Min advokat gjorde omgående retten opmærksom på dette forhold og spurgte DIIS-forsker Svend Aage Christensen, om han kunne bekræfte Dragsdahls udsagn i det interview, han havde gennemført i 2004.

Desværre fik Christensen et akut anfald af hukommelsessvigt og mente ikke at kunne huske noget. Det er sådan set også uden interesse. Det autentiske interview fra oktober 2004 foreligger fuldt udskrevet, og enhver med eller uden hukommelsestab kan høre DIIS-interviewet i hele dets udstrækning.

Jeg har heller ikke, som Møller insinuerer, nogen sinde påstået, at Dragsdahl har udført landsskadelig virksomhed. Officerer holder sig normalt til kendsgerninger. Det gør den fhv. officer Karsten Møller ikke.

Følg
Jyllands-Posten
SE OGSÅ
Debat: Sverige har ondt i demokratiet
Hans Jørgen Kirkeby
En grundlæggende ændring af hele det svenske samfund er i fuld gang på grund af den voldsomme indvandring.
Debat: Om igen, Jensen
I den fortsatte debat om koldkrigsrapporter kommenterede professor Bent Jensen i kronikken 4/7 ”Mens vi venter på at få lov …” synspunkter fremsat af direktør Nanna Hvidt og seniorforsker Svend Aage Christensen, DIIS.
Debat: Om igen, generalmajor
Karsten Møller, generalmajor og senioranalytiker ved Dansk Institut for Internationale Studier, er i et indlæg ”Om igen, Jensen” ( JP 7/7) gået i rette med Bent Jensen, fordi denne har hævdet, at det var seniorforsker Svend Aage Christensen, der fik journalist Jørgen Dragsdahl ansat på DIIS.
Velkommen til debatten
  • Jyllands-Posten ønsker en konstruktiv og god debattone blandt vores læsere uanset uenigheder. Overtrædelse af vores debatregler kan føre til udelukkelse.
  • Anmeldelse af grove kommentarer kan ske til blog@jp.dk eller ved at ”markere som spam”.
Annonce
Annonce
Forsiden lige nu

JP mener: Dette er den virkelige bankskandale

Mangelfuld kontrol i kombination med potentielt kriminelle medarbejdere er en invitation til at efterprøve ”Murphys Love”, og Danske Bank har i denne sag krydset stort set alle.
Annonce
Annonce
Annonce

Blog: Dansk Industri hejser det hvide flag

Mikael Jalving
Nu skal vi importere arbejdskraft udefra. Hvad om vi først fik aktiveret den, der allerede findes?

Blog: Venstre og regeringen er totalt passive overfor sprøjtegift i drikkevandet

Christian Rabjerg Madsen
95 gange i 2017 sendte vandværkerne drikkevand ud til danske forbrugere, med mere sprøjtegift end reglerne tillader. Alligevel har Venstre mere travlt med at skælde ud på oppositionen end med at sikre danskerne rent drikkevand.

Per Stig Møller: Her er fem ting, EU skal i gang med nu

Per Stig Møller
Økonomer og erhvervsfolk mener, vi skal have hundredtusinder og millioner flere indvandrere for at løse fremtidens arbejdsmarkedsbehov, men på den måde skifter de jo de europæiske befolkninger ud, og hvornår har vi besluttet det?
Annonce
Test: Suveræn letvægtslaptop med skærm til kanten
Huawei har skabt en let og lækker bærbar med ydelse til det tunge arbejde, skærm der fylder hele rammen samt et imponerende lydsystem med Dolby Atmos 
Se flere

Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her