Det gode, gamle brev
I øjeblikket reklamerer Post Danmark i helsidesannoncer, bl.a. i nærværende avis, for det gode, gamle brev.
Den er jeg helt med på. Jeg kan godt lide at sende og modtage breve, altså gode, gammeldags breve, ikke rudekuverter. Post Danmark glemmer bare én ting: Det gode, gamle brev kan ikke stå alene. Det skal kombineres med det gode, gamle postbud.
Forleden dag sendte jeg et brev til min søn, der bor på Frederiksberg. Brevet kom aldrig frem, men vendte efter ca. tre uger tilbage til mig påhæftet en seddel, hvor der kunne krydses af ved forskellige fortrykte årsager til, at brevet blev returneret.
En mulighed, som postbuddet dog ikke havde udnyttet.
Jeg gik straks i gang med at undersøge min adressering. Alt var i skønneste orden: navn, adresse, postnummer etc. Alt sammen skrevet med tydelig blokbogstavskrift.
”Salen” (5. sal in casu) havde jeg dog skrevet med romertal, og sådan nogle kender et moderne postbud måske ikke. Men ved gadedøren er alle beboere på de fem sale opført, så det burde jo ikke være en uoverkommelig opgave for selv en moderne Postmand Per.
Altså, Post Danmark, vi vil gerne sende breve, hvis I vil være så venlige at bringe dem ud.