CO2-afgifter skal legalisere beskatning
Ved et repræsentantskabsmøde i energiselskabet Seas-NVE lærte jeg om årsagerne til de høje el-priser.
De skyldes, at man lader elkunderne betale for en mængde ting, som politikerne ikke tør tage med i finanslovsforhandlingerne.
Fibernet har man investeret i for at redde NKT, som producerer fibernet. Da det mistede en stor ordre i udlandet til Siemens, fandt politikerne på at lade elkunderne betale ved at gå ind for at indføre fibernet til alle.
Vindmølleindustrien betales for størsteparten også af elkunderne. Den har nu vokset sig så stor, at det kun er Dansk Folkeparti, der tør kritisere de store udgifter, som man påfører elkunderne.
Det store problem er jo, at vindmøllerne ikke giver strøm, når vinden ikke blæser. Man må derfor have store kulværker i reserve til at gå ind i nødstilfælde. CO2-afgifterne er opfundet, for at man kan legalisere en stor beskatning. Der er ingen videnskabelige beviser for, at klimaforandring skyldes vores udledning af CO2.
De, der råber højt om det, er næsten alle sammen folk, der lever eller lider af CO2-hysteri. Det er f.eks. bemærkelsesværdigt, at man laver store klimaberegninger uden at tage højde for skyernes indflydelse. De har faktisk en meget stor indflydelse. Hvad vi vist alle har erfaret.
Ekspertisen skal bruges
Når man bygger større vindmøller og større vindmølleparker, skjuler man blot, at man har sat noget i gang, som man ikke tør standse. Det svarer til, at man vedtager en Rødby-
Femern-forbindelse, fordi man har en ekspertise fra Storebæltsbroen og Øresundsbroen, som man ikke ved, hvad man skal bruge til.
Elbiler er velegnede til bykørsel, fordi de ikke larmer og forurener, men de duer ikke til langturstrafik, hvilket elbilfortalerne glemmer at fortælle politikerne, så disse får en falsk opfattelse af elbilers muligheder.
Det er jo forstemmende, at en minister udtaler, at vi nu blot mangler at kunne bruge elbiler som lastbiler. Samme minister vil bygge kulkraftværker om, så de kan fyre med halm. Når man spørger om, hvem der skal betale, svarer hun frejdigt, at det skal elkunderne. Man kan jo sagtens gå ind for lavere skat, når man i stedet opkræver pengene via elregningen.