Takkekortet
Nu har ”bosserne” fra Vindmølleindustrien sagt tak, fordi de får lov til at ødelægge naturen i Østerild, og tak fordi de får lov til at udsætte kommende naboer for et støjhelvede.
Den netop offentliggjorte rapport fra Aalborg Universitet af professor Henrik Møller viser med al tydelighed, at støjen stiger i takt med møllestørrelsen.
Hvordan kan man få lov til at lave endnu et testcenter, når man endnu ikke har fundet ud af at løse støjproblemerne ved allerede eksisterende forsøgsmøller?
Når man har fundet ud af at løse støjproblemerne ved allerede eksisterende møller, kan man få lov til at søge igen.
Jeg synes, at Vindmølleindustrien har et troværdighedsproblem, når man ikke endnu har løst de problemer, der er ved allerede opsatte møller. Jeg synes, at man skulle arbejde på disse problemer, før man skaber nye problemer med endnu større møller.
Men jeg forstår godt, at vindmølleindustrien siger tak, de kommer til at tjene rigtig mange penge, men det er de kommende naboer, der kommer til at betale for det, de betaler nemlig med deres helbred og deres usælgelige huse.