Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Fornuftig grænsekontrol

Jeg læste med forbavselse Jette Elbæk Maressas indlæg i JP 23/6, I Thyras vold.

Der er er altså forskel på at bremse den tyske hær ved Dannevirke, og så gennemføre en fornuftig grænsekontrol.

Man kan naturligvis kun vanskeligt lukke en grænse fuldstændigt, men man kan godt stoppe f.eks. de fleste menneskesmuglere, sørge for at udviste personer ikke bare kommer ind igen eller stoppe mange af tyvebanderne fra Østeuropa.

Iflg. dit argument er Schengen-samarbejdet også meningsløst, idet vi alligevel ikke kan bremse de millioner af afrikanere, der vil til EU.

JEM, dette emne er simpelthen for vigtigt til, at du kan skøjte hen over det, du er altså nødt til at prøve igen, og gøre det bedre. Personligt er jeg aldrig i mit liv blevet stoppet ved grænsen, og hvis jeg var, ville jeg da kun være stolt over at hive passet op af lommen.

Jeg vil godt sætte en kasse sodavand på, at om 10 år vil du også kunne se fordelene ved også at have en indre kontrol i EU, når først alle flosklerne er gemt væk.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Del artiklen