Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Yderst relevant med nyheder om USA

Folketingsmedlem Peter Kofod Poulsen (DF) beklager sig i JP 28/7 over, at han hører og læser alt for meget om amerikansk og ikke mindst Donald Trumps politik.

Jeg medgiver gerne, at man ofte hører nyheder fra Amerika, hvor der kan være tvivl om relevans: Hvorfor så ofte høre om uendelig mange mord? Og i forbindelse med forrige præsidentvalgkamp: Var dækningen ikke alt for overskruet?

Men det, vi i øjeblikket hører om amerikansk politik, anser jeg for yderst relevant. For hvor er amerikansk politik på vej hen? Det kan være svært at blive klog på, men det er dog yderst relevant, hvordan verdens største supermagt agerer. Det har bestemt også betydning for Danmark. At det så også ganske ofte har stor underholdningsværdi, tillægges i dag nok også en ikke uvæsentlig værdi ved udvælgelse af nyhedsstof.

Når Peter Kofod Poulsen mener, at han hører og læser alt for meget om amerikansk politik, hvad skal der så skrives om i stedet for? Flere nyheder fra Danmark?

Jeg synes nu ikke, at Danmark bliver forsømt i nyhedsdækningen, og jeg er virkelig ikke interesseret i, hvilke plejehjem der serverer den bedste brune sovs. Det overlader jeg gerne til relevante personer at tage vare på.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.