Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Hjælpeorganisationers pengeforbrug

Jeg har med interesse læst diverse indlæg om hjælpeorganisationers forbrug af indsamlede midler. Dette er med mellemrum oppe til diskussion, specielt i en tid, hvor viljen til at støtte er stor. Jeg kan egentlig kun være enig i disse indlæg, som sætter spørgsmålstegn ved, hvem det egentlig er, vi redder. Hvad jeg til gengæld ikke er enig i, er en konklusion og en generalisering om, at det gælder alle hjælpeorganisationer.

Jeg er medlem af Lions Club International, som i al beskedenhed er verdens største humanitære hjælpeorganisation med 1,45 mio. medlemmer i mere end 210 lande overalt i verden. Denne organisation yder humanitær hjælp og støtte til katastrofer og nød, når og hvor behovet opstår.

Denne hjælp sker med midler, som de enkelte Lions-klubber skaffer gennem lokale aktiviteter og donationer, og vel at mærke på en måde, hvor hjælpen går ubeskåret – dvs. 100 pct. – til formålet. De omkostninger, som det koster at drive organisationen, betales udelukkende af medlemmerne selv og ikke af de indsamlede midler. Det gør jo en stor forskel.

Hov, det her indhold benytter cookies

På denne plads ville vi rigtig gerne have vist dig indholdet, men det kan vi desværre ikke, da du har fravalgt cookies. Vil du se indholdet skal du acceptere Øvrige cookies, det gør du her: opdater dit samtykke.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Del artiklen