Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Ikke alle fortjener hjælp

Jeg reddede en fugl i dag. Faktisk døde den, da vi kom ind ad døren, og jeg indrømmer, at jeg græd.

Jeg reddede en fugl i dag. Faktisk døde den, da vi kom ind ad døren, og jeg indrømmer, at jeg græd. Jeg reddede ikke en flygtning eller hjemløs. Det var en skade, men den var alene og bange, og hvad gør man så? Som menneske, der bekender sig til kristendommen og hylder Frans af Assisis liv? Man hjælper. Ville jeg hjælpe en ”flygtning”? Nej. Hvorfor ikke? Fordi han eller hun har bragt sig selv gennem adskillige lande til et land, der ikke er et førsteland. Jeg vil hjælpe ethvert væsen, der uden skyld er havnet foran mig med behov for hjælp, men jeg vil ikke hjælpe nogen, der søger, ikke hjælp, men ydelser for ingenting.

Hov, det her indhold benytter cookies

På denne plads ville vi rigtig gerne have vist dig indholdet, men det kan vi desværre ikke, da du har fravalgt cookies. Vil du se indholdet skal du acceptere Øvrige cookies, det gør du her: opdater dit samtykke.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Del artiklen