Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Lægesekretærer er guld værd

Det var glædeligt at se Nathali Schaap Degns indlæg 6/1. Jeg vil gerne give hende min fulde støtte. Mine kolleger og jeg har altid sagt, at en god sekretær er guld værd. De kan udføre meget arbejde, som vi hverken er gode til eller er interesserede i.

Vi kan således blive frigjort til det, vi kan. Jeg har været så heldig i det meste af mit liv at have fremragende sekretærer. Det har gjort, at jeg har givet dem mere og mere ansvar, så de virkelig har følt sig som medlemmer af teamet. Det har naturligvis aflastet mig, men er blevet positivt modtaget af sekretærerne.

Det har udfordret dem fagligt, givet dem mere respekt og følelse af selvværd. Hvorfor udnytter vi ikke deres ekspertise bedre? Jeg har stort set aldrig lavet et lysbillede til en præsentation. Ligegyldigt hvor komplicerede kurverne var, lykkedes det min sekretær at finde ud af, hvordan det kunne laves.

Jeg har aldrig lavet et regnskab. Min sekretær fik bilagene og lavede resten. Selv når jeg skulle have internationale møder med op til 50 deltagere ligegyldigt i hvilket land, klarede hun flybilletter, transport, hoteller, middage, mødelokaler med det rette tekniske tilbehør og en spændende udflugt inden for de lovlige budgetter.

Da dette blev forbudt på min arbejdsplads, måtte jeg bruge ”professionelle” bureauer, hvilket gjorde det ca. tre gange så dyrt.

Alle kan sende debatindlæg til redaktionen på debat@jp.dk. Betingelserne kan læses her

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.