Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Stor forskel på land og by

Vores dialog med Cepos er vist ved at udvikle sig til en kamp om, hvem der får det sidste ord; jeg lover dog, at dette er mit uigenkaldeligt sidste indlæg i denne streng.

Vores dialog med Cepos er vist ved at udvikle sig til en kamp om, hvem der får det sidste ord; jeg lover dog, at dette er mit uigenkaldeligt sidste indlæg i denne streng.

Cepos’ seneste udmelding om vejen for vores skoleområde er måske nok mulig, hvis vi midt i kommunen ville bygge en skole til samtlige 4.000 skolebørn, men jeg tror, det er tydeligt for enhver, hvorledes teorien her kommer til kort over for virkeligheden.

Undervejs i debatten har vi fastholdt de fundamentale spørgsmål, som vi synes, er væsentlige for udligningen mellem kommuner, men desværre har Cepos ikke ønsket at forholde sig hertil.

Indenrigsministeriet har med sin lovning på en ny beskæftigelses- og udligningsmodel til 2018 allerede erkendt, at forskellene på by og land er blevet så store, at man er nødt til at justere ordningerne.

Personligt mener jeg, at man bør se langt mere på, hvor værdierne i Danmark skabes – tre fjerdedele af vores eksportværdier skabes uden for de store byer, men direktøren bor altid i de største byer og betaler den store skat her.

Mit bedste råd til Cepos skal være at forske seriøst i disse fundamentale spørgsmål i stedet for at sammenligne vidt forskellige kommunale forudsætninger på et unøjagtigt grundlag, og her tilbyder Syddjurs Kommune sig gerne.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.