Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Indvandrerbanderne skal bekæmpes med mandsmod

Deres mentalitet og måden, de ser resten af samfundet på, er uhyggelig og skaber en skadende dominoeffekt over for den næste generation.

Indvandrerbanderne har gyldne dage. De er maksimeret i tal og styrke og flekser med musklerne over for alle, ja selv deres ”egne”. De går sågar skridtet videre ved at udøve likvideringsvirksomhed i ærens navn og på dansk grund til skræk og rædsel for den almene dansker. Et uacceptabelt foretagende, som ingen skal findes sig i.

Ud fra en såkaldt nydanskers perspektiv svarer det til, at disse unge bandemedlemmer efterlader partisansøm på integrationens vej, når de udøver deres kriminalitet, til skade for dem, som vil og kan rumme Danmark. Metaforisk set står vi over for en sygdom, som bedst kan bekæmpes af folk, som primært er bosiddende med og i familie med disse unge mænd og kommer fra de miljøer, hvor bandemedlemmerne selv kommer fra.

Uønskeligt vokseværk

Men passivitet fra deres side har medført, at der er gået vokseværk hos indvandrerbanderne til skade for integrationen og til skade for samfundet. Jeg retter en stærk kritik over for mit eget bagland, fordi det har lykkedes ”os” at bidrage til dette uønskelige vokseværk ved at stå passive på sidelinjen og fumle med vores egne daglige problemer, når katastrofen synes åbenbar.

Det er bedrøveligt at se, at unge mænd mister livet i skudregn i et ellers så fredeligt land som Danmark. Det skulle helst være sådan, at de unge mænd med indvandrerbaggrund fik ambitioner om at indgå i et fællesskab med samfundet og ikke et pseudofællesskab som bandegrupperinger.

Skadende dominoeffekt

Når jeg i ny og næ selv aktivt forsøger at få nogle i yderkanten af min familie til at opgive tilknytningen til banderne, får jeg fornemmelsen af, at de ikke følger eller besidder det grundlæggende tankegods, som er inkorporeret i den enkelte dansker. På den måde bliver det en svær opgave at få dem bragt i sikker havn.

Deres mentalitet og måden, de ser resten af samfundet på, er for mig set uhyggelig og skaber en skadende dominoeffekt over for den næste generation.

Grænser for tålmodighed

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg foragter disse grupperinger, men sammenhængskraften i samfundet har forrang og vejer langt tungere end min foragt, og på den måde ser jeg mig nødsaget til gøre noget aktivt i stedet for at stå og ryste på hovedet af dem. Hvis bandegrupperingerne tror, at det danske folks overbærenhed også kommer bandegrupperinger til gode, tager de fejl. Der er grænser for tålmodigheden og grænser for, hvad et samfund skal tolere.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.