Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Post med forkert adresse

Bettina Post brugte 24/6 sin klumme til at causere over et fejlbehæftet brev, som KMD sendte ud for nylig. Brevet skulle fortælle om 225-timers reglen i god tid, at de, der bliver berørt, kan nå at finde de få timers arbejde om ugen, som de skal have for at bevare deres tilknytning til arbejdsmarkedet og fuld kontanthjælp.

I brevet var der flere fejl, som Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering opdagede og gjorde opmærksom på. Jeg er helt enig i, at det er meget uheldigt, når der sker sådan en fejl. Det var jeg også den første til at sige meget tydeligt, og jeg har noteret, at KMD har beklaget fejlen og rettet den.

Så langt er jeg enig med Bettina Post, men når hun bruger fejlen til at rette en mere generel og diffus kritik mod implementeringen af regeringens reformer, så er adressen forkert. At Bettina Post er politisk uenig, er helt fair, men det retfærdiggør ikke sådan et usagligt indlæg.

Regeringen står selvfølgelig på mål for de reformer, som vi vedtager sammen med et flertal i Folketinget. Med jobreform fase I, som 225-timers reglen er en del af, sikrer vi, at det altid kan betale sig at gå fra offentlig forsørgelse til job. Bettina Post tror så, at jeg efter vedtagelsen bare lader kommunerne ”tage skraldet”, når reformen slår igennem til efteråret.

Intet kunne være mere forkert. Som ansvarlig minister er jeg yderst opmærksom på, at kommunerne får alle de redskaber, de skal bruge for at gennemføre reformen. Vi har i Beskæftigelsesministeriet stort fokus på implementering. Der er sendt vejledning ud, og styrelsen har endda lavet et lederforum, hvor implementeringen bliver fulgt nøje, og hvor uforudsete ting bringes op og løses. KL bekræfter, at de overholder alle frister i loven, og at de forventer, at systemerne vil komme til at køre, som de skal. Det er jeg selvsagt tilfreds med, og det ændrer et forkert – og nu rettet – brev ikke på.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.