Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Bjarne Corydon, jeg har fået nok af folks smålighed

Kære Bjarne Corydon.

Jeg er medlem hos De Konservative, det har jeg været det meste af mit liv, og der bliver jeg nok hængende lidt endnu. Vi er dermed politisk noget fra hinanden. Så er den deklarering på plads.

Jeg vil gerne ønske dig rigtig hjerteligt tillykke med dit nye job. Hvor er det flot, at vi har mennesker i dette land, der både kan og vil og ikke mindst har evnerne. Det gør mig glad og stolt.

Jeg sender dig denne hilsen, fordi jeg har fået nok af folks smålighed. Jeg bliver ikke alene bekymret, men også ubegribeligt irriteret, når Enhedslisten tager fat på dets argumentation om, at du ikke har lov til at tage imod et job hos McKinsey grundet dit tidl. hverv som finansminister.

Det må stoppe her. Enhedslisten i særdeleshed og den danske befolkning i almindelighed er ved at drukne i middelmådighed. Karen Hækkerup og Bjarne Corydon må ikke tage vellønnede og indflydelsesrige job, Folketingets medlemmer skal regulere deres pension, tidl. ministre skal afstå fra deres ventepenge og skal for alt i verden sørge for ikke at modtage, hvad de i øvrigt er berettiget til i henhold til alle gældende regler osv.

Ansvaret, der følger med

Vi navigerer lige nøjagtig i retningen af et ikke særligt attraktivt og lidet betalt hverv som folkevalgt, som de færreste gider. Bredden i og varieteten af de folkevalgte indsnævres til offentligt ansatte, middelmådigt lønnede funktionærer med mellemlange uddannelser, hvis job alligevel er lige så kedelige og intetsigende, som hvervet som folketingsmedlem vil blive.

Stop nu. Kigger jeg på ansvaret, der følger med, kigger jeg på opgavernes omfang, kigger jeg på arbejdstiden, så kan jeg bare ikke få ondt nogen steder, tværtimod. Og ender det hele op med, at den folkevalgte tilegner sig talent, der kan bruges andet steds, så er det da bare rigtig flot.

Bjarne Corydon, godt nytår, held og lykke i dit nye hverv, og måtte der komme mange flere, for hvem det lykkedes at tage afsæt i noget stort, når de har arbejdet for vores alle sammens stat.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.