Jeg hilser et stort velkommen til nye DJØF-kolleger i Nordjylland
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.
Som bosat i Jammerbugt Kommune i et mindre landsbysamfund og som sekretariatschef ved Thisted Kommune hilser jeg et stort velkommen til nye (DJØF-)kolleger i Nordjylland.
Jobmæssigt bor jeg dør-om-dør med Skattecentret i Thisted (hvem ved - måske skal vi dele parkeringsplads) og med HR som én af mine porteføljeområder ved jeg positivt, at der både hos os og i det private er stor efterspørgsel på kvalificeret arbejdskraft - og her taler vi om alt fra maskinsnedker til kontoruddannede via (praktiserende) læger og sygeplejersker, så der skal nok være noget ledigt til "medflytteren". Hent mere inspiration på f.eks. "karriere på kanten" (her er der netop oprettet et akademisk netværk) eller via Thy Erhvervsforum.
Privat bor jeg i et mindre lokalsamfund mellem Fjerritslev og Brovst - måske kender du det fra en lille konkurrence "Bonderup - landsby på prøve", hvor vi tilbød en familie gratis bopæl all incl. i 3 måneder. Den lille udvalgte aalborgensiske familie bor her nu fast med arbejde på vores lille skole.
Jeg er helt sikker på, at har du mod på at prøve, så laver vi også sådan en mulighed for dig og din familie.
Men her bor jeg med min familie, to hunde, to katte og fem fisk på 8. år efter en flytning fra Sjælland i en skøn blanding af mindre erhvervsdrivende, håndværkere, skolelærere, pædagoger, gårdejere, akademikere, unge og gamle med skolen i baghaven og et par km væk den lille købmand, der drives dels af det socialøkonomiske projekt, som du måske kender fra "Skovsgård Hotel" og dels af frivillige i regi af vores dynamiske borgerforening. Du kan se lidt mere af vores lokalsamfund her.
Geografisk bor vi ikke mindst perfekt ift. at kunne nå langt omkring inden for en times kørsel (jyske km!) og personligt har vi således arbejdet både i Aalborgområdet og nu i Thisted, hvor min mand er uddannelsesleder på EUC NordVest, sønnen går i 3. g. på Fjerritslev Gymnasium (STS, HF, HHX, SoSu og 10.klassecenter - og her tror jeg bestemt også der er jobmuligheder), mens datteren er på efterskole.
Har du tanker eller er du bare nysgerrig, så tøv ikke med at kontakt mig - jeg stiller gerne op.
Du kan sende debatindlæg til redaktionen på debat@jp.dk. Betingelserne kan læses her