Kære politikere, hvorfor er det næsten umuligt at blive far og far?
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.
Som homoseksuel mand har jeg store drømme om at få et barn med min mand. Det er dog meget svært med de love og den politik, vi fører i vores land.
Kristendemokraterne har meldt ud, at homoseksuelle er unaturlige, og i deres optik burde vi ikke være forældre. DF, som alle åbenbart kan lide, er imod, at vi har vores rettigheder til familieliv og kirkelig vielser.
Det er svært at blive forældre uden at lege poker med de kommende børn. Man kan vælge adoption, men pga. de forskellige landes holdninger er det ikke muligt (der er kun et par, der har adopteret, siden det blev lovligt). Man kan vælge regnbuefamilie (far, far og mor eller mor, mor og far), hvor man kan risikere, at alle parter bliver uvenner og skilles.
Barnets tarv er vigtigst i det her. Hvis jeg og min kæreste vælger regnbuefamilieløsningen, så kan kvinden i de fleste tilfælde få forældremyndigheden, fordi hun er kvinde.
Man kan også vælge en rugemor, dog skal kvinden vist bruge egne æg, og hun må ikke modtage betaling for dette. Rugemoren vil altid være barnets mor, også selvom hun "bare er en ovn". Vi må sælge vores krop i Danmark, men man må ikke sælge sin "vom".
Det betyder, at vi føler os nødsaget til at tage til Thailand for at få et barn, hvilket er planlagt efter årsskiftet. Prisen er 200.000-350.000, hvilket vi gladeligt betaler. Dog kan vi være fanget i Thailand noget tid, før vi kan få pas til barnet og få godkendt, at det er vores barn.
Nu undrer I jer nok, hvorfor jeg skriver dette. Jamen, jeg vil gerne sætte røre i andedammen med dette valg og vores lands fremtid. Jeg synes, vi skal have lovliggjort rugemødre i Danmark under strikse regler.
Jeg vil gerne høre partiernes holdninger til ligestilling, da der ikke er ligestilling på dette område, som det ser ud pt.
De siger, at vi har ligestilling i Danmark angående børn, men hvordan kan det så være, at det næsten er umuligt at blive far og far med alle de love, vi skal følge i vores land, og uden at lege hazard med barnets tarv?
Hilsen den fortvivlede ønskefamilie