Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

KORT SAGT

Støtte til grønlænderne Jeg har læst på TV 2 tekst-tv, at arabiske og somaliske beboere i Gellerupparken i Århus havde generet og forfulgt grønlandske beboere med verbale tilråb og stenkast.

Jeg har spejdet efter reaktioner i aviser og tv, men forgæves. Men man burde kunne forvente, hvilket måske også er sket, at alle de kræfter, der er optaget af at skærme udefrakommende personer mod gener, hvad der er selvfølgeligt og rimeligt, ville tage affære, når vore landsmænd fra Grønland forfølges. Hvor er de henne, alle de højtråbende? Er der noget, jeg er gået glip af?

Ejnar Kloster

Tingvej 1, Ulfborg

Virksomhederne skal ud af busken
Det er da mærkeligt, at vi kunne bruge de irakiske tolke i Irak, men ligeså snart de er kommet til Danmark, så skal de absolut kunne dansk. Vi praler med, at vi er internationale, og der er plads til alle. Det vil da være rigeligt til at begynde med, at de kan engelsk, så skal det danske nok komme. Så jeg vil opfordre virksomhederne til at komme ud af busken og få nogle ansat i en fart.

Carl Erik Aarøe

Kertemindegade 7, Frederikshavn

Hvad er meningen i psykiatrien?
Region Hovedstaden har besluttet, at den psykiatriske modtagelse på Rigshospitalet, Frederiksberg, Gentofte og Amager Hospital lukkes om natten fra 1. oktober i år. Politikerne taler hele tiden om, at der bliver bevilget flere og flere penge til psykiatrien, men hvor bliver pengene egentlig af? Den første psykiatriske modtagelse blev åbnet i 1970'erne på kommunehospitalet. Der fandt man ud af, at en overnatning kunne forhindre indlæggelse, og denne erfaring har man også gjort i andre psykiatriske modtagelser. Samtidig bliver der lukket flere og flere sengepladser. Hvad er egentlig meningen?

Dorte Jørgensen

Arkonagade 19, 4., København V

Unge som redningsplanke
Sidste nyt fra den socialdemokratiske "tænketank": Valgretsalderen skal sættes ned til 16 år. Efter at elever i de danske folkeskoler i årtier er blevet præget af venstrefløjs-politik, såsom at Israel og USA er skyld i alt kaos i verden, er det vel nærliggende at tro, at disse elever vil stemme på partier som Socialdemokratiet, SF eller Enhedslisten. Jeg ser kun forslaget som en redningsplanke for at hente stemmer hjem til en synkende skude.

Gert Wiinquist

Marselis Boulevard 109, 1., Århus C

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.