Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

KORT SAGT

En moderne pendant

Stor tak til Kasper Støvring for hans gode kronik om Søren Krarup i JP 28/1. Må jeg tillade mig at supplere med en pendant: For en del år siden var alle uenige med den fæle Mogens Glistrup i hans holdning til islamisternes indvandring i Danmark, i hvert fald officielt. I dag mener langt de fleste omtrent det samme, som Glistrup altid har ment om den sag.

Jørgen Bendixen

Stenlandsvej 16, Roskilde

Flere drenge i gymnasiet

Chris MacDonald har på fin vis sat fokus på behovet for sundere livsstil og mere idræt i gymnasiet. Det vil uden tvivl være en god idé at øge andelen af idrætstimer både af hensyn til sundhed og indlæring, men også af hensyn til især drengene i gymnasiet. Drenge har også i denne alder et stort behov for at være fysisk aktive. Flere idrætstimer vil øge deres lyst og evne til at tage en boglig uddannelse, og da frekvensen af drenge i gymnasiet gennem årene er faldet, vil dette være et fornuftigt tiltag.

Lars Viggers

Gråstenvej 4, Brønderslev

En vigtig pointe om forsvarsforbeholdet

Klaus Kaalund peger i sit indlæg "Bedraget fortsætter" 28/1 på en vigtig pointe i forbindelse med spørgsmålet om afskaffelse af forsvarsforbeholdet, idet Norge, som slet ikke er medlem af EU, fint kan deltage i den nye nordiske enhed. Jeg vil stemme nej til et forslag om ophævelse af forbeholdet, men jeg har ikke noget imod, at Danmark deltager i et fælles EU-militærprojekt, hvis det sker efter vedtagelse i det danske folketing. Hvornår går det op for politikerne, at danskerne er imod at overlade til EU at beslutte, hvornår vi skal være krigsførende?

Leo Lund

Arildsvej 53, Viborg

Uden for fornuftens rækkevidde

Jeg vil give Lone Nørgaard en stor buket roser for hendes engagement med at oplyse om islams velsignelser. Der har været et par kritiske røster her i avisen om hendes indlæg. Bl.a. Carsten Agger og Peter Norsk. Begge viser læserne deres gabende uvidenhed for ”åben skærm”. Men det skal Lone Nørgaard ikke tage sig af; jeg mener, at de på dette område alligevel befinder sig i en gråzone helt uden for fornuftens rækkevidde.

Peter S. Olesen

Rolundvej 26, Gelsted

Har de samme interesse for demokratiet?

Ser i JP 29/1 at de nye, unge folketingsmedlemmer fra S, SF og EL gør opmærksom på, at det var udemokratisk, den måde, de grønlandske folketingsmedlemmer blev behandlet på i forbindelse med asylsagen. Enig og godt gået. Jeg ville blive glad, hvis de viste den samme interesse for vores allesammens demokrati i forbindelse med en manglende folkeafstemning i anledning af Lissabontraktaten. Desværre har de nok allerede luret systemet. Når/hvis de ikke bliver genvalgt til Folketinget, kan de altid genopstå som EU-parlamentarikere.

Agnes Jørgensen

Lyngbygårdsvej 45, Lyngby

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Del artiklen