Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Tryghed på tre hovedområder

Først bliver vi kritiseret for ikke at kommunikere nok - nu for at kommunikere for meget.

KÆRE KIRSTEN Selch Neermark og Jørgen Aakjær, I har begge i den forløbne uge i JP ytret jer om det igangværende valg til Tryg i Danmarks repræsentantskab i Region Midtjylland og om kommunikationen fra Tryg i Danmark til medlemmerne. I sætter spørgsmålstegn ved Tryg i Danmarks arbejde for medlemsdemokratiet, samtidig med at I undrer jer over, at vi har »investeret massivt i markedsføring« af Tryg i Danmark og det igangværende valg over for medlemmerne. Det er dog noget af et paradoks.



I jeres indlæg er der dog en række sammenblandinger af fakta, der kan forvirre de øvrige læsere, og jeg vil derfor bidrage med nogle fakta. Trygs formand har tidligere givet et fint billede af Tryg i Danmarks holdning til den forestående retssag mod Trygsagens formand, Jørn Astrup Hansen.



Med afsæt i Danmarks ældste forsikringsselskab arbejder Tryg i Danmark smba for, at alle i Danmark kan føle sig trygge. Det gør vi på tre hovedområder. For det første gennem vores 60 procents ejerskab i forsikringskoncernen TrygVesta. For det andet arbejder vi med almennyttige aktiviteter under navnet TrygFonden. Endelig investerer Tryg i Danmark i andre tryghedsskabende virksomheder inden for områderne sundhed og sikkerhed i de nordiske lande.



Almennyttige aktiviteter



Disse investeringer sker ud fra et forretningsmæssigt synspunkt med det formål at give et afkast, som senere kan skabe grundlag for en udvidelse af de almennyttige aktiviteter.



Tryg i Danmark er hovedaktionær i TrygVesta. Tryg i Danmark er sammen med kapitalmarkedet det økonomiske fundament for TrygVesta, der bidrager til at sikre, understøtte og videreudvikle TrygVesta. Dette sikrer selskabets strategiske udvikling og fortsat ledende position på det nordiske skadesforsikrings marked.



Sidste år brugte TrygFonden 230 mio. kr. på tryghedsskabende aktiviteter; vi har støttet det landsdækkende KRAM-projekt med et stort bidrag, vi har brandsikret Den Gamle By i Århus, vi har forbedret patientsikkerheden på danske hospitaler gennem projektet Operation Life, og til sommer vil 22 bemandede livreddertårne skabe tryghed og sikkerhed for de badende.



Hertil kommer mere end 200 hjertestartere samt uddannede førstehjælpere, der kan træde til, hvis uheldet er ude. Alene i 2007 har hjertestartere reddet tre menneskeliv, og de eksperter, jeg har talt med, har fortalt, at man i fremtiden tydeligt vil kunne måle resultaterne af TrygFondens store indsats på førstehjælpsområdet - i menneskeliv.



Lykkedes til fulde



Da Tryg i Danmark for et par år siden børsnoterede TrygVesta, var det for at skabe et endnu bedre forsikringsselskab for alle os forsikringstagere. Den mission er lykkedes til fulde.



Børsnoteringen blev vedtaget af repræsentantskabet, som er medlemmernes (kunderne i Tryg og Nordea Liv & Pension) repræsentanter.



Kritik til efterretning



Efter børsnoteringen fik Tryg i Danmark kritik af nogle medlemmer og medier for ikke at kommunikere nok. Den kritik tog vi naturligvis til efterretning, og vi har siden arbejdet med at gøre vores kommunikation bedre.



Derfor er det også paradoksalt, at nogle af de medlemmer, der altså for et par år siden anklagede Tryg i Danmark for ikke at kommunikere nok, nu klager over, at vi kommunikerer meget.



I 2007 har vi sendt en informationsbrochure til alle medlemmer, der fortæller om deres medlemskab. Vi har gjort meget ud af at kommunikere vores opkøb og andre nyheder i medierne, og i forbindelse med det igangværende valg til repræsentantskabet i Region Midtjylland har vi annonceret mere end nogen sinde før - både for at få kandidater til valget og lige nu for at få medlemmerne til at stemme.



Endelig har vi med hjælp fra TrygVesta sendt en brochure med informationer om Tryg i Danmark og valget til repræsentantskabet til alle Trygs kunder i Region Midtjylland.



Jeg skal ikke påstå, at vi kommunikerer til perfektion, men jeg kan love, at vi gør vores bedste for, at medlemmerne kan være velorienterede om Tryg i Danmarks virksomhed.



Jørgen Aakjær afslutter med at opfordre medlemmerne i Region Midtjylland til at deltage i valget. Her er jeg helt enig - lad os få så mange stemmer som muligt. Deltagelse i valget er den mest direkte vej for medlemmerne af Tryg i Danmark til at øve indflydelse på, hvordan Tryg i Danmark og TrygFonden fortsat kan arbejde for trygheden til fordel for danskerne - i dag og de næste mange hundrede år.



I sætter spørgsmålstegn ved Tryg i Danmarks arbejde for medlemsdemokratiet, samtidig med at I undrer jer over, at vi har »investeret massivt i markedsføring«.



Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Del artiklen