KORT SAGT
Et valg vil rydde op i meget
Jeg synes, at statsminister Anders Fogh Rasmussen (V) på baggrund af ævlet om afviste irakiske asylansøgere, bør udskrive valg af følgende grunde: 1. Ny Alliance bliver udslettet. 2. Magrethe Vestagers tuttenutte-parti (R) bliver halveret. 3. Socialdemokraterne aner ikke, hvilket ben de skal stå på. Derfor: Gå ikke på kompromis, men udskriv valg.
Ole Skovgaard
Arnesvej 18, Brønshøj
Nye sengekammerater fra nord
Det er endnu en gang pinligt at opleve folketingsmedlem Lars Emil Johansen. Uden blusel kræver han - angiveligt af hensyn til børnene - bedre forhold for de afviste asylsøgere i Danmark. Det er den samme Lars Emil Johansen, hvis parti Siumut er hovedansvarligt for den omfattende vanrøgt af børn (der blev dokumenteret i en DR-udsendelse før jul), som finder sted på Grønland. Denne situation har de korrumperede grønlandske politikere mig bekendt intet gjort for at forbedre. Til lykke til Pia Christmas-Møller og Naser Khader med deres nye arktiske ”bed fellows”.
Arne D. Hansen
Barsehøj 20 A, Hellerup
Lad Grønland gå solo
Nu, da de grønlandske mandater er så villige til at blande sig i danske forhold - det vil altså sige det Danmark, der i bund og grund forsørger dem - foreslår jeg, at Grønland får fuld selvstændighed og ikke en krone mere fra Danmark. Tværtimod bør vi gå over til en afbetalingsordning, så de kan betale nogle af alle de milliarder af kroner, danske skatteydere har bekostet på dem, tilbage igen. Alternativt kunne Grønland modtage alle vore afviste asylansøgere og selv betale for dem, når de nu bekymrer dem så meget.
Jan Schiermacher
Hovmarken 2, Helsingør
Vi kontrollerer de forkerte
Efter at have læst Jyllands-Postens artikel om Per Ulrich Karpfs muligheder for at etablere et svindelforetagende, imens han afsoner en bedrageridom, kan man undre sig over, hvad det er for et samfund, vi har indrettet: Alt imens en sosu-assistent skal rapportere ned til mindste detalje om, hvor mange minutter, der anvendes på fru Hansens toiletbesøg, tillader man samtidig indsatte bedrageridømte at skifte navn og etablere selskaber under afsoningen uden offentlig kontrol. Man kunne nemt få den tanke, at det er de forkerte, der kontrolleres i dette samfund.
Eva Pedersen
Nøddehegnet 13, Brabrand