De siger, at klimakampen er død, så lad os feste, som om der ikke var en dag i morgen
Når man nu er klimaaktivist og får at vide, at kampen for klimaet er en død sild, så må man ty til sin satiriske side og vende virkeligheden på hovedet. For at andre kan se, hvor tåbeligt det er at mene, at klimakampen er omsonst.
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.
Klimakampen er død, skriver Politiken. En tidligere klimaaktivist Tadzio Müller fortæller, at han er gået fra klimaaktivisme til prepping som forberedelse til det uundgåelige kollaps.
Trump siger, klimakrisen er fup. Vores egne politikere gør ikke en skid, men siger, at Danmark er et foregangsland.
Alt i alt må vi indse, kampen er forbi, opgive grøn omstilling og forberede os på det værste.
Så lad skibet gå ned med fuld musik som på ”Titanic”, og lad os slutte festen med et brag. Lad os sige: Fuck fremtiden og fuck vores børns fremtid. Lad os preppe til kollaps.
Derfor vil jeg personligt ændre mit liv og handle som alle andre – som om der ikke var en morgendag:
– Droppe al det vegetarhalløj og spise bøf og svin hver dag – fuck metanbøvserne, lad os rydde Amazonas. Jeg vil kun købe det billigste konventionelle kød og hævne mig på svinene med massemishandling i kødfabrikkernes haller.
– Igen begynde at flyve alt det, jeg lyster – skidt med den ekstremt høje CO2-udledning – nu skal der rejses.
– Stoppe købestoppet – nu skal børnene i Bangladesh arbejde hurtigere, for far skal være smart i tøjet. Jeg vil købe det billigste tøj, og jeg vil gøre det tit – fuck alle de kemikalier, der ryger i floden.
– Droppe opdragelsen af mine børn. What’s the point i at opdrage dem og sørge for, de får en god uddannelse? Der er ikke nogen job at få. Så hvis de vil æde slik til aftensmad og sniffe lim, skal de bare give den gas. Den eneste opdragelse vil være at træne dem i at skyde til måls – det får de brug for i kampen om mad og vand.
– Drikke endnu mere sprut og starte på stoffer – jeg vil gerne dø om maks. 25 år, inden samfundet kollapser i klimakatastrofer og krige.
– Være utro med så mange som muligt – kønssygdomme og uønskede graviditeter er fuldstændig ligemeget.
Den danske regering behøver ikke ændre noget – de kan bare fortsætte deres apatiske tilgang til ”den grønne omstilling” – ja, ja, lad os da få lidt mere vedvarende energi og elbiler, selvom vi godt ved, det er det samme som at lappe ”Titanic” med plaster.
Regeringens prepping til klimakollapset bør adressere alle konsekvenser:
– Vandstandsstigninger (op til tre meter i dette århundrede): Vi fokuserer på hovedstaden og murer den inde bag en 10 meter høj mur. Det fungerer både som dige og som mur til at holde uønskede elementer ude. Velkommen til Fort København! Fuck jyderne, fynboerne og resten af sjællænderne – de er for fattige og spredte. De må klare sig selv.
– Der bliver hundekoldt i Danmark, men varmere i troperne; intet problem – der findes ikke dårligt vejr, kun dårlig påklædning. Vi prepper jakker, huer og handsker. Vi brænder træer af. Træer er biomasse, og biomasse er jo grønt. Sådan holder vi varmen i det arktiske Danmark.
– Fødevarekollaps: Vi hamstrer dåser med mad og vand til 10 års forbrug – og så finder vi nok ud af, hvad vi så gør.
– Velfærdssamfundets kollaps og stigende sygdomsfrekvens: Vi går tilbage til fuld viking style. Uønskede eller syge babyer efterlades i naturen. Handicappede, syge og/eller ældre mennesker (sorry, det kan vi ikke tage os af) – ud med jer.
– Økonomisk kollaps: Whatever – vi bliver selvforsynende i Fort København.
– Klimaflygtninge: Når jyderne, fynboerne, tyskerne, italienerne, inderne og alle de andre uønskede elementer flygter fra hungersnød og hedebølger, så bruger vi da bare alle de våben, som vi har købt til at meje russere ned med til at nedskyde de uønskede klimaflygtninge.
Er det ikke dejligt, at Mette Frederiksen var så fremsynet at gejle en europæisk krigsliderlighed frem og købe en masse våben? Ganske vist dukker der nok aldrig en russer op, som vi kan bruge dem på – men så bruger vi dem da bare i stedet på klimaflygtninge fra andre lande.
Godt tænkt, Mette – militær oprustning er klimasikring!