Fortsæt til indhold
Debatindlæg

Kære Mia Wagner. Brug dit vederlag på projekter styret af kvinder. Og gør det hurtigt, så du kan lukke munden på alle dem, der har ondt af det

Du var en kæmpegevinst for det lidt støvede landmandsparti. Hvor er det ærgerligt, at du ikke nåede at sætte dit præg som minister.

Christina MichaelButiksindehaver, Svendborg

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.

Kære Mia Wagner! Du kender mig ikke. Jeg hedder Christina og er indehaver af en interiørforretning i Svendborg. Jeg har været iværksætter og selvstændig hele mit liv.

Jeg synes, du er så cool! Stor respekt!

Jeg ville egentlig have ønsket dig tillykke med dit nye job som minister på Christiansborg. Men nu er det jo slut, inden du fik lejlighed til at udrette hverdagsmirakler i regeringsregi, sådan som jeg var sikker på, at du ville komme til.

Du er en skøn kvinde. Veluddannet, charmerende, klog at høre på, et rigtigt forbillede og bevis på, at piger kan nå langt.

Og nu skulle du rigtig tale kvindernes sag. Det havde jeg glædet mig til. Du besidder en lækker elegance og naturlighed og hviler i din egen formåen.

Du var en kæmpe gevinst for det lidt støvede landmandsparti Venstre. Øv, hvor er det ærgerligt, at du ikke fik tid i folketingssalen. Nu ønsker jeg dig selvfølgelig god bedring i en fart – helbredet frem for alt.

Jeg kender en masse skønne, selvstændige, kvindelige iværksættere, og vi er nogle stykker, der er ret kede af den barske tone om din person.

For selvfølgelig kan du ikke gøre for, at du er blevet syg, ej heller er det din skyld, at du er berettiget til en klækkelig sum på mange hundrede tusinde kroner, selvom du ikke har nået at udrette noget som helst som minister.

Nu er det så, at vi naturligvis er helt sikre på, at du lige om et par dage, når du har sundet dig lidt, træder frem og uddeler et par klækkelige donationer til værdigt trængende, kvindestyrede projekter. Men du må godt skynde dig lidt, så det ikke når at blive pinligt.

Så vi kan få lukket munden på alle dem, som er sikre på, at du bare stille og roligt vil lade det uhyrlige beløb glide ind på din lønkonto uden at blinke. Men det gør du naturligvis ikke, Mia Wagner.

Du er jo veluddannet, økonomisk velpolstret og ikke spor grådig. Det er vi sikre på. Så vi glæder os til at høre, hvilke tanker du har gjort dig om chancen for at give den gas som finansiel velynder.

Jeg har et par projekter, jeg tænker lige er noget for dig. Du må gerne tage kontakt til mig, hvis du mangler inspiration, og jeg vil også gerne hjælpe dig med at dele ud, hvis du skulle have brug for det.

God bedring, Mia!

Få dansk politik i ørerne med podcasten ”Under Gulvtæppet”, som hver uge tager temperaturen på de store dagsordener. Lyt med hos Apple, Spotify eller i playlisten herunder, og husk at abonnere, så du får besked, når der kommer en ny episode.