Fortsæt til indhold
Debatindlæg

Jeg er nødt til at stemme på nogle andre

Jan M. JacobsenKonsulent, Silkeborg

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.

Hvem vil husejerne stemme på næste gang? Godt spørgsmål, ikke?

Personligt har jeg aldrig været fastlåst og har stemt på forskellige partier ved folketingsvalgene. Jeg har altid stemt og vil blive ved med det, det er en grundsten i vores demokrati.

Jeg er husejer – og det fantastiske makværk, vi som husejere nu er udsat for af Vurderingsstyrelsen, og regeringens åbenlyse modvilje mod at indrømme fadæsen og trække det hele tilbage gør, at jeg må finde andre at stemme på.

Det gør ondt – jeg bor i Jylland og har altid anset Venstre for at være et parti, der repræsenterer mange af mine holdninger, og jeg har også stemt på det, men det her er bare for meget. Jeg har aldrig stemt på Socialdemokratiet, og sammen med Moderaterne (som er interessant tavse her) kommer jeg ikke til at stemme på nogle af de nævnte partier i overskuelig fremtid. Medmindre, selvfølgelig, de trækker makværket tilbage …