Fortsæt til indhold
Debatindlæg

Lad være med at sende Niels Holck til Indien

Jesper PedersenPensionist, Esbjerg

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.

Jeg kan ikke give nok udtryk for min forargelse: Man gør alt muligt for at hente fjender af Danmark hjem fra Syrien, selv om de ikke er danske statsborgere. Selvsamme dag som en marokkansk kvinde med to børn ankommer til landet, bliver det annonceret, at en dansk mand kan udleveres til Indien for en handling foretaget i 90’erne. Har lovgiverne i Danmark tabt sutten?

Det var kvalmende at høre advokat Knud Foldschack savle over en fjende af Danmark og hendes børns ankomst til landet her til morgen. Kunne Foldschack mon med samme energi, som han har demonstreret for at få syrienkvinderne til Danmark, prøve at forhindre udlevering af Niels Holck?

Jeg håber, man besinder sig og ikke udleverer Niels Holck til Indien. Man kunne mistænke, at mistet eksportpotentiale kunne komme til at spille en rolle her for hans udlevering.