Fortsæt til indhold
Debatindlæg

Hvordan er det, I behandler Pernille Weiss?

De Konservative fremstår hjælpeløse, når de forsøger at håndtere sagen med deres egen EU-parlamentariker.

Agnes Jørgensen, pensionist, Kgs. Lyngby

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.

Hvad i alverden foregår der hos De Konservative? Jeg så programmet ”Lippert” på TV2 News onsdag aften – et interview mellem Søren Lippert og det konservative EP-medlem Pernille Weiss. Ja, undskyld, jeg spørger (jeg har ingen som helst ret til at få det at vide, for jeg er ikke medlem af det parti, og jeg kan ikke engang melde mig ud, men ...):

Hvordan er det, man behandler Pernille Weiss – pigen fra Fyn – i det parti? Med alvorlige anklager, der fremsættes uden en ærlig advokatundersøgelse, Jamen, Søren Pape: Det er et par hundrede år siden, vi sidst brændte hekse på bålet – kan du huske det? Jeg synes Pernille Weiss kæmpede bravt, og det gjorde værten, Søren Lippert, også, for det var ikke meget materiale, han havde fået.

I mine ører lød det som det rene pjat at forstyrre hele Danmark med i bedste sendetid. Og jeg bryder mig ikke om, at ligestilling nu om stunder ikke længere kun gælder kvinder og mænd, men skal indtil flere omveje ud i fremtiden. Så nu må vi atter i gang med at afbrænde bh’er (husk at tage dem af!), tage på kvindelejr på Femø for at gøre opmærksom på os kvinder. Ikke at jeg gjorde nogle af de ting. Jeg stod til søs som radiotelegrafist – søfolk er lettere at forstå og tale med end politikere – i hvert fald dem, du repræsenterer, Søren Pape.