Fortsæt til indhold
Debatindlæg

Krænkende, kom frem

Lars Knudsenpensionist, Slagelse

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.

Jeg gik på Herlufsholm fra 1954 til 1961 og var præfekt for de mindste, og jeg er sikker på, at ingen har dårlige minder om mig som vejleder. Forleden var der en mor i tv, der havde en søn, der for nogle år siden var taget ud af skolen på grund af mobning. Nævn mig den skole, hvor det ikke er forekommet. Og hun ville have pengene retur! Hurra! Decideret vold tager jeg naturligvis afstand fra. Men hvorfor skal der ikke nævnes navne på mobbere og voldelige elever? Tænk, hvor emsige de krænkede kvinder var med at få navne frem på deres mandlige krænkere under MeToo. Desuden kan jeg nok stadig ikke forstå, at nogen kan føle sig krænket over at få at vide, at man ser dejlig ud. Hvorfor klæder de unge piger sig ellers udfordrende ud, hvis det ikke er for at få lidt feedback. Lad os høre, hvem de krænkende er!