Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

I har pillet ved min personlige frihed

Hvor mange dage tog det for at komme frem til den nye regering? 42-43 dage? Lige så længe gik Jesus rundt i ørkenen, hvor Djævelen fristede ham. Han lod sig ikke falde for fristelserne, men med fare for at spå om fremtiden, så husk på, at definitionen på en fristelse er, at man har stor lyst til at gøre noget, man senere fortryder. Så mon ikke der er en stor risiko for, at man fortryder afskaffelsen af store bededag? Det vil jeg håbe. Forslaget har påvirket mig dybt inde i min personlige frihed, min selvstændighed som dansker, som person. Det er ikke så meget, om det står i en overenskomst eller ej. Det er meget større end det. Vi har brug for tryghed for vores frihed, selvstændighed – den har vi ikke fået tilbage efter coronaårene, der var præget af stor utryghed. Så det er ikke nogen god idé at afskaffe store bededag. Hvad bliver det næste, I finder på? Grundlovsdag – juleaftensdag, der i princippet heller ikke er en helligdag.

Man fuc... ikke med vores grundvand. Man fuc... Ikke med vores helligdage.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.