Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her
  • For abonnenter

Uddannelser er ikke til for at finansiere velfærdsstaten

Uddannelser er til for at give mennesker dybdegående viden inden for et bestemt felt. Langt de fleste vælger studie ud fra interesse og ikke nødvendigvis ud fra økonomiske årsager.

Artiklens øverste billede
Socialdemokratiet ønsker et mere harmonisk samfund med en større sammenhængskraft, men udfaldet af udflytningsplanen bliver større konkurrence, lukning af uddannelser og forventeligt også en forringelse af uddannelseskvaliteten i hele Danmark. Arkivillustration: Rasmus Sand Høyer

Jeg flyttede til København i bedste pursuit of happiness-stil for at forfølge min CBS-drøm, og jeg er ikke den eneste, der skal have lov til at opnå min storbydrøm. Unge skal have lov til at læse, hvor de vil, og der er ingen tvivl om, at de fleste gerne vil spendere de sjoveste år i deres liv i storbyerne.

Det kan umuligt være et reelt mål for Socialdemokratiet at skabe mere konkurrence og gøre de unge mere stressede, end de allerede er i vores præstationssamfund.

Magrethe

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Del artiklen

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.