Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her
  • For abonnenter

Jeg vil som mand have ret til abort

Lever vi i dette ligestillingssamfund med kønsstereotype forestillinger om den binære machomand uden et fungerende følelsesliv, som bare donerer sæd og skaffer penge til familien?

Artiklens øverste billede
Når mænd ikke er med i beslutningen om at sætte nyt liv i verden længere end til ibrugtagning af kondom, så er der ikke tale om ligestilling, mener Magnus Bonde. Arkivtegning: Paul Neale

Vi går i Danmark rundt og tager lidt afstand fra vrede feminister i idéen om, at Danmark er et land, hvor der er styr på det der med ligestillingen. Det er desværre ikke sandheden, da Danmark kun ligger på 29.-pladsen lige under Sydafrika!

Derfor anerkender jeg til fulde, at min lillesøster på 13 år dagligt ser et behov for at gå rundt i en hoodie med FEMINIST trykt på forsiden, mens min mor hænger Frida Kahlo på væggen og taler om vigtigheden af feminisme. Men jeg syn

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Del artiklen