Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her
  • For abonnenter

Lad os hylde alle jer gode mænd, der lytter til os – og gør noget

Selv som kvinde forstår jeg, hvis I mænd har svært ved at navigere i det. For her, der og allevegne ser man pludselig mænd, der bliver fældet af MeToo.

Artiklens øverste billede
Mændenes internationale kampdag går som oftest overset hen, men der bør være fokus på de gode mænd, der sætter sig selv på linjen for at forbedre forholdet mellem mænd og kvinder, mener Anita Zhao. Arkivtegning: Rasmus Sand Høyer

Den 19. november er en vigtig mærkedag, der i min optik går uset hen i Danmark: Mændenes internationale kampdag. Det er den dag på året, vi hylder stærke mandlige forbilleder og belyser de udfordringer, mænd står over for i deres hverdag.

I år er fokus på at forbedre relationen mellem mænd og kvinder. I Danmark har vi aldrig snakket så meget om lige netop det, end vi har gjort det seneste års tid. En masse er sket, og selv som kvinde forstår jeg, hvis I mænd har svært

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Del artiklen