Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her
  • For abonnenter

Markedsføring af klimatiltag er ikke fri leg for alle

Artiklens øverste billede
Virksomheder som Danish Crown og Arla skal endelig kommunikere om reelle klimatiltag. Men som samfund står vi over for en enorm udfordring med at få flyttet forbruget til de reelt bæredygtige alternativer, som altså er plantebaserede fødevarer, og ikke kun ifølge vegetarer, mener skribenterne. Arkivillustration: Rasmus Sand Høyer

Når man læser Danish Crowns indlæg i JP d. 28/8, er det tydeligt, at virksomheden lever i den vildfarelse, at det kun er vegetarer, som mener, at vi skal omstille landbruget og fødevareforbruget.

Men det er ingenlunde tilfældet. Den plantebaserede bevægelse står så stærkt i disse år, fordi den baserer sig på videnskab. Forskerne siger klokkeklart, at vi skal producere og spise meget mindre kød og meget mere grønt. Ellers bliver det umuligt at bremse klimaforandringerne.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Del artiklen