Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her
  • For abonnenter

Næste generation af landmænd ønsker politisk vilje, nysgerrighed og større ambitioner af ny landbrugsaftale

Forhandlingerne om en ny landbrugsaftale går ind i en afgørende fase, og det er vigtigt at vise omverdenen, at en kommende generation af landmænd er lydhøre over for at gøre en klimaindsats – men det kræver, at politikerne ikke rasler med sablerne.

Artiklens øverste billede
Unge landmænd vil meget gerne gøre noget for, at landbrugsproduktion og klimabevidsthed passer sammen. Arkivillustration: Rasmus Sand Høyer

Jeg blev selv landmand, fordi jeg syntes, det var værdifuldt at producere menneskets vigtigste ressource: fødevarer! Jeg syntes samtidig, at det var værdifuldt og spændende at producere noget, som andre lande efterspørger. Og så var jeg enormt nysgerrig på at videreudvikle et erhverv, som aldrig har stået stille – og som heller ikke kommer til det.

En grøn omstilling af landbruget og fødevareklyngen er nødvendig. For Danmark og for verden. Men en omstilling af et af de s

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Del artiklen