Eder og forbandelser skæmmer tv-håndbold
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.
Som gammel håndboldspiller ser jeg alle de kampe, jeg kan nå. Det fryder mig at se al den kraftudfoldelse på håndboldbanen, men jeg er ked af al den brug af eder og forbandelser, mange af trænerne udfolder, når der er timeout. Den værste af dem alle er kvindetræneren Jan Pytlick, der ved stort set hver eneste timeout beder om – kræften vil æde ham.
Da jeg gik til præst i 1949, gjorde det stærkt indtryk på mig, da han fortalte, at den værste ed af alle var, når folk bad om, at kræften skulle æde dem? Min fader døde 45 år gammel af kræft. Siden har det gjort ondt på mig, når folk i mit påhør bad om, at kræften skulle æde dem. Som et kristen menneske skulle det glæde mig meget, hvis man kunne belære diverse trænere om at spare på ederne, når de ovenikøbet er på tv, der når ud til alle – også til børn?
Vil du have meninger direkte i din indbakke? Tilmeld dig gratis og få de seneste indlæg fra Jyllands-Postens debatsektion én gang i døgnet – klik her, sæt flueben og indtast din mailadresse. Følg også Jyllands-Posten på X.