Trist, at Radio24syv lukker
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.
Jeg bor i Jylland, og jeg hører også Radio24syv. Faktisk hører jeg sjældent andet. Jeg hører ”Millionærklubben”, ”Succeskriteriet”, ”Det Røde Hjørne”, ”Den Korte Radioavis”, ”Dokumentar”, ”Bernaise er Dyrenes Konge” og alle mulige andre udsendelser, som fanger min interesse. Jeg er meget ked af, at Radio24syv stopper, og jeg er endnu mere ked af, at der ikke demonstreres foran Christiansborg. Hvorfor skal DF føre sindelagskontrol, og hvordan kan DF komme af sted med at bruge sin politiske magt til at bestemme, hvor en privatejet radio skal producere sine programmer? Det er jo magtmisbrug. DF fører landsskadelig virksomhed. Først lykkedes det dem at få lukket for Uber, der var den bedste trafikløsning i mange år. Tilmed kom en masse unge mænd i arbejde som chauffører. De lærte sig gode manerer og kundeservice ved at køre privat taxakørsel for egen regning. Af hensyn til snævre fagforeningsinteresser og for at tilgodese taximafiaen fik man stoppet dén succes. Nu får DF stoppet Radio24syv, ud fra kravet om at udsendelserne skal laves med 110 km afstand til København, og ejerne siger heldigvis fra. Det parti er farligt, og jeg fatter ikke, at nogen stemmer på dem. Det parti har haft sin tid. Nu skaber det kun tavshed og stilstand.
Vil du have meninger direkte i din indbakke? Tilmeld dig gratis og få de seneste indlæg fra Jyllands-Postens debatsektion én gang i døgnet – klik her, sæt flueben og indtast din mailadresse. Følg også Jyllands-Posten på X.