Fint med 20 års fængsel til bandemedlem
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.
20 års fængsel og udvisning af Danmark med indrejseforbud. Det er hovedkonklusionen i en dom fra byretten i København, hvor et bandemedlem blev dømt for drabsforsøg mod to politibetjente, som han skød efter.
Jeg skal ikke lægge skjul på, at jeg glæder mig utroligt meget over dommen. Jeg synes, det er helt rimeligt, at bandemedlemmer, der ikke har dansk statsborgerskab, straffes og udvises af Danmark. Budskabet til banderne skal nemlig være krystalklart: Stop nu, eller I risikerer hårde straffe og udvisning af landet. Jeg er glad for, at den hårde kurs mod bandekriminalitet, som DF har været bannerfører for i samarbejde med andre partier, der mundede ud i den seneste bandepakke, nu viser sin effekt. Vi er ikke i mål, men vi er godt på vej.
Vil du have meninger direkte i din indbakke? Tilmeld dig gratis og få de seneste indlæg fra Jyllands-Postens debatsektion én gang i døgnet – klik her, sæt flueben og indtast din mailadresse. Følg også Jyllands-Posten på X.