Hvad er det for en ”bolsjebutik”, der har styret vores penge?
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.
Jeg hedder Birgit Hollænder, 74 år. Altså er jeg på overførsel ved at være folkepensionist. Jeg skriver på vegne af alle på overførselsindkomst: I guder, hvor jeg føler mig røvrendt (undskyld ordet). Det må alle borgere på overførsel gøre, idet det kun er os på overførsel, der har og stadig betaler til satspuljen.
For mig at se er alle på overførsel pålagt en ekstra skat. Så vidt jeg er orienteret 0,03 pct. af vores indkomst pr. måned. Vores indkomst er i den grad udhulet – gennem mange år. Skattelettelsen er aldrig kommet os til gode – kun de rigeste.
Hvorfor bliver satspuljen ikke indlagt i finansloven? Herved må alle – rig som fattig – betale til de mindst bemidlede i Danmark. Er det for meget forlangt?
Er det dansk demokrati, at de mindst bemidlede betaler til satspuljen – de rigeste får skattelettelser i forskellige former. Omvendt Robin Hood-land, ikke? Og så denne: Efter 16 år opdages tyveri/svindel i Socialstyrelsen - pt. 111 mio. kr.
Hvad er det for en ”bolsjebutik”, der har styret vores penge? Åbenbart har ingen på ”limpinden” haft kontrol med alle vores indbetalte midler beregnet til de mest trængende mennesker. Jeg er så forarget. Andre plus jeg selv har politikerlede.
Vil du have meninger direkte i din indbakke? Tilmeld dig gratis og få de seneste indlæg fra Jyllands-Postens debatsektion én gang i døgnet – klik her, sæt flueben og indtast din mailadresse. Følg også Jyllands-Posten på X.