Annonce

Dette er et debatindlæg: Læsere, organisationer og politikere skriver debatindlæg, som Jyllands-Posten publicerer. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Debatindlæg

DAB-signalet er helt uacceptabelt

I snart 20 år har vi boet ud til vandet, hvor vi som mange andre har fået leveret et DAB-signal. Desværre ofte med tvivlsomt resultat. Kulminationen var dengang, det blev besluttet, at DAB-signalet skulle konverteres til DAB+. Det betød, at vores dyre Pure-radio blev uanvendelig. Det er vi mange danskere, der har oplevet.

Nu har jeg så købt en DAB+-radio. Men selv om vi har frit udsyn til Kattegat, er DAB+-signalet for svagt til at levere stabil kvalitet. Signalet sætter ud og danner ”huller” i musikken.

For nu at sige det på godt dansk er det møgirriterende.

Altså, først mange år med dårligt DAB-signal, og nu truer også DAB+-signalet med at blive elendigt i fremtiden. De ansvarlige – og de må vel findes – burde skamme sig.

Der er dog én ting, som radiosignalet eller mangel på samme sikrer os. Og det er licensopkrævningen. Den fejler bestemt ikke noget. Nu imødeser jeg naturligvis en kreditnota fra licenskontoret – eller et bedre alternativ: et signal, der er værd at lytte til.

Et sikkert nævenyttigt spørgsmål: Hvordan kan det være, at der skal leveres et så elendigt DAB+-signal? Er det, fordi der mangler licenspenge? Eller er det, fordi vi danskere skal til at leve med ”godt nok”-syndromet? Eller skyldes det ganske enkelt slendrian eller ligegyldighed?

På en ferietur Fyn rundt har vi oplevet elendigt signal ved Svendborg Havn, Bogense Havn, Bagenkop Havn og Kerteminde Havn.

Må vi få en forklaring, please?

Med dette indlæg er det mit håb, at nogle ansvarlige vil tage til genmæle. For en udsigt til 20 år mere med dårligt DAB-signal vil få mig til at flygte langt væk fra de danske radiostationer. I parentes bemærket er de mange udenlandske stationer musikmæssigt på mange måder også bedre at lytte til. Blandt andet undgår man kommentarerne fra de selvfede radioværter.

Vil du have meninger direkte i din indbakke? Tilmeld dig gratis og få de seneste indlæg fra Jyllands-Postens debatsektion én gang i døgnet – klik her, sæt flueben og indtast din mailadresse. Følg også JP Debat på Twitter

Følg
Jyllands-Posten
SE OGSÅ
Debat: Abort er et voldeligt og ukærligt valg
Margrete Joy Josefsen
Alle børn tilhører sig selv, og vi har ingen ret til at hindre et barn livet, blot fordi det kommer på et ubelejligt tidspunkt.
Velkommen til debatten
  • Jyllands-Posten ønsker en konstruktiv og god debattone blandt vores læsere uanset uenigheder. Overtrædelse af vores debatregler kan føre til udelukkelse.
  • Anmeldelse af grove kommentarer kan ske til blog@jp.dk eller ved at ”markere som spam”.
Annonce
Annonce
Forsiden lige nu
Annonce
Annonce
Annonce

Blog: Tre fornuftige ufravigelige krav fra Nye Borgerlige

Lars Boje Mathiesen
Slut med lappeløsninger og symbolpolitik. Det er det klare budskab til de andre partier fra Nye Borgerlige.

Blog: »Kvindens plads er derhjemme hos børnene« – tak for kaffe!

Anna Thygesen
Normalt gider jeg ikke beskæftige mig med emnet, men en folketingskandidat fra Randers har nogle holdninger til kvinder, som jeg ikke kan lade stå uimodsagte.

Blog: Kvinde æresdræbt d. 9. september i Aarhus

Jaleh Tavakoli
Et menneske må være dydig og have ære. Et menneske lever for sin dyd/ære. Kvinder med dårligt blod [af familier der lever uden ære] skal holde sig væk. Kvinder som dig.

Amerikansk kommentator: Den israelsk-palæstinensiske fredsproces er død

David Ignatius

kommentator, The Washington Post

At tale om palæstinensiske rettigheder nu om dage vækker foragt eller udløser blot en gaben. Palæstinenserne er gårsdagens problem. Selv araberne er trætte af deres stejle krav.
Annonce

Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her