Annonce

Dette er et debatindlæg: Læsere, organisationer og politikere skriver debatindlæg, som Jyllands-Posten publicerer. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Debatindlæg

Endelig nogen, som er træt af DR’s popmusik

Som en utrolig heldig person, der de sidste 30-40 år har delt min tid mellem USA og Danmark, elsker begge steder og helt har opgivet DR, kan jeg fuldt ud tilslutte mig Mikael Jalvings klumme. I USA, i hvert fald i Californien, hvor jeg bor, er der nok 15-20 musikkanaler med alt, hvad du kan ønske.

Blog: Popkulturen har kidnappet dansk radio

Min favorit er easy listening, som er en skøn blanding af behagelig musik, men ellers er der alt fra country, jazz, light classic, filmmusik, singers – lige nu kan jeg ikke huske dem alle. Når jeg har prøvet DR for musik, er det næsten altid larm og skrigeri, som kaldes sang, og jeg lukker skyndsomt igen.

Jeg har fortvivlet ledt efter klassisk eller easy listening, men heldigvis findes der mange skønne cd’er og det er, hvad jeg tyr til, men hvorfor er DR ikke bedre til at spille musik til alle aldre, ikke kun unge?

Vil du have meninger direkte i din indbakke? Tilmeld dig gratis og få de seneste indlæg fra Jyllands-Postens debatsektion én gang i døgnet – klik her, sæt flueben og indtast din mailadresse. Følg også JP Debat på Twitter

Følg
Jyllands-Posten
SE OGSÅ
DR
Blog: Popkulturen har kidnappet dansk radio
Mikael Jalving
Der er knap nok nogen offentlighed tilbage for musik, der ikke er pop, og det piner mig mere end udsigten til, at Danmark snart får en rød regering.
Velkommen til debatten
  • Jyllands-Posten ønsker en konstruktiv og god debattone blandt vores læsere uanset uenigheder. Overtrædelse af vores debatregler kan føre til udelukkelse.
  • Anmeldelse af grove kommentarer kan ske til blog@jp.dk eller ved at ”markere som spam”.
Annonce
Annonce
Forsiden lige nu
Annonce
Annonce
Annonce

Debat: Strøm tænder håb for millioner

Thomas Gringer Jakobsen
Alene siden 2010 har 40 lande nået målet om at give hele befolkningen adgang til elektricitet. Faldende priser på solcelleteknologi har sat ekstra gang i udviklingen.
Annonce
Bolig
Sådan beskytter du boligen mod vandmasserne
En af konsekvenserne ved klimaforandringerne er mere nedbør og risiko for hyppigere oversvømmelser. Se her, hvordan du sikrer din bolig mod vandet. 
Se flere

Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her