Annonce

Dette er et debatindlæg: Læsere, organisationer og politikere skriver debatindlæg, som Jyllands-Posten publicerer. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Debatindlæg

Jeg strejker også for din skyld

Siden lockouten i 2013 har jeg lige så stille mistet gejsten, fordi mine muligheder for at bruge min faglige viden gennem 12 år som folkeskolelærer er blevet fravristet mig. Som mange andre lærere før mig overvejer jeg nu kraftigt, om det er folkeskolen, jeg skal satse på som arbejdsplads fremover.

Men det her handler faktisk ikke om mig som folkeskolelærer. Det handler allermest om mine børn. Jeg vil nemlig gerne have, at de skal have de bedste, mest veluddannede og mest engagerede lærere i verden. Få den bedste behandling på sygehusene og have de dygtigste politibetjente, hvis de får brug for det. Det kræver, at de dygtigste og mest engagerede mennesker har lyst til at arbejde i det offentlige. Hvis disse mennesker skal blive i det offentlige, har de brug for ordentlige arbejdsvilkår. Får vi en lockout som i 2013 med et regeringsindgreb til følge, frygter jeg, at flere af vores dygtigste ansatte vil forsvinde fra den offentlige sektor. Allerede nu er der mangel på lærere, læger, politibetjente og fængselsbetjente rundt omkring i landet. Og vi bliver alle sammen taberne i et ellers velstående land. For mine børns skyld skal jeg nok finde pasning til dem i den uge eller måned, en konflikt vil vare. Og miste min løn. For den her konflikt er meget større end en måned uden løn, manglende pasningstilbud, aflyste operationer eller udskudte sager i retssalene.

Vil du have meninger direkte i din indbakke? Tilmeld dig gratis og få de seneste indlæg fra Jyllands-Postens debatsektion én gang i døgnet – klik her, sæt flueben og indtast din mailadresse. Følg også JP Debat på Twitter

Følg
Jyllands-Posten
SE OGSÅ
Debat: Slå ring om menneskerettighederne
Helle Munk Ravnborg
Alternativet til menneskerettighederne er jungleloven. Derfor er USA’s beslutning om at trække sig fra FN’s Menneskerettighedsråd en alvorlig påmindelse til resten af verden. Vi er nødt til fortsat at kæmpe for dem – for alles skyld.
Velkommen til debatten
  • Jyllands-Posten ønsker en konstruktiv og god debattone blandt vores læsere uanset uenigheder. Overtrædelse af vores debatregler kan føre til udelukkelse.
  • Anmeldelse af grove kommentarer kan ske til blog@jp.dk eller ved at ”markere som spam”.
Annonce
Annonce
Forsiden lige nu
Annonce
Annonce
Annonce

Blog: Tillykke med ministerposten Rasmus Jarlov

Nauja Lynge
Rigsfællesskabet er nu sikret udvikling og fokus. Du er et godt valg for Rigsfællesskabet og for Danmark som arktisk stat
Annonce
Derfor kan vi ikke lade være med at tjekke mobilen
Vores hjerner belønner os for at følge med i verden omkring os, og det er en af årsagerne til, at vi ofte ender i "tjekkekarusellen". 
Se flere

Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her